Ett hotell 2 mil norr om Uleåborg. Känslan är Esso Motor Motell anno 1978. Enkelt, tvåplanshus, på väg till större stad. Hotellet slitet, och inte rustat på länge. Vårt rum hade a/c , hyfsat Wi-Fi, brett finskt tv-utbud, med några utländska inslag. Sängen, kuddarna helt funktionella utan att vara topp. Badrummet slitet med en dusch som spred vatten överallt då det saknades skiljevägg/dörr. Lite hytt på Finlandsbåt med skrapa för att torka. Frukosten helt ok 7/10. Karelska piroger, bacon, äggröra, korv, köttbullar mm Området tråkigt då de flesta verksamheterna i närheten bommat igen. Om man är på väg, och bara behöver sova , koppla upp sig ok, kolla på basutbud av finska kanaler och lämna stället mätt efter en bra frukost, så har du hamnat rätt! Om du vill något annat, sök vidare.
Ett hotell 2 mil norr om Uleåborg. Känslan är Esso Motor Motell anno 1978. Enkelt, tvåplanshus, på väg till större stad. Hotellet slitet, och inte rustat på länge. Vårt rum hade a/c , hyfsat Wi-Fi, brett finskt tv-utbud, med några utländska inslag. Sängen, kuddarna helt funktionella utan att vara topp. Badrummet slitet med en dusch som spred vatten överallt då det saknades skiljevägg/dörr. Lite hytt på Finlandsbåt med skrapa för att torka. Frukosten helt ok 7/10. Karelska piroger, bacon, äggröra, korv, köttbullar mm Området tråkigt då de flesta verksamheterna i närheten bommat igen. Om man är på väg, och bara behöver sova , koppla upp sig ok, kolla på basutbud av finska kanaler och lämna stället mätt efter en bra frukost, så har du hamnat rätt! Om du vill något annat, sök vidare.