Rummet var väldigt omodernt. Känslan var att det i grunden, dvs golv och väggar, inte var renoverat på mer än 15 år. Känslan var därav inte särskilt fräsch. Vårt rum var ett semi double och skulle enligt beskrivningen vara 16 kvm. Det kan omöjligt ha varit större än 12-13 kvm vilket visade sig vara ett problem då vi reste med två mellanstora resväskor som vi inte kunde ha öppet i rummet. Rummet hade i för sig ett fönster men det var frostat glas och intrycket var att bo i en källarvåning. Fönstret gick inte att öppna. Personalen var trevlig men kunde inte engelska och förlitade sig vid incheckning på en skärm där man själv skulle fylla i sina uppgifter. Läget var mitt i Kyoto men egentligen inte nära någon sevärdhet. Man behövde därför ta kollektivtrafiken till alla sevärdheter. Värt att notera är att kollektivtrafiken i Kyoto är undermålig och allt tar lång tid. Det fanns inte heller särskilt många restauranger i närheten. Allt som allt inte ett perfekt läge för sightseeing. Vi åt inte frukosten och det fanns flera conbini i närheten.
Rummet var väldigt omodernt. Känslan var att det i grunden, dvs golv och väggar, inte var renoverat på mer än 15 år. Känslan var därav inte särskilt fräsch. Vårt rum var ett semi double och skulle enligt beskrivningen vara 16 kvm. Det kan omöjligt ha varit större än 12-13 kvm vilket visade sig vara ett problem då vi reste med två mellanstora resväskor som vi inte kunde ha öppet i rummet. Rummet hade i för sig ett fönster men det var frostat glas och intrycket var att bo i en källarvåning. Fönstret gick inte att öppna. Personalen var trevlig men kunde inte engelska och förlitade sig vid incheckning på en skärm där man själv skulle fylla i sina uppgifter. Läget var mitt i Kyoto men egentligen inte nära någon sevärdhet. Man behövde därför ta kollektivtrafiken till alla sevärdheter. Värt att notera är att kollektivtrafiken i Kyoto är undermålig och allt tar lång tid. Det fanns inte heller särskilt många restauranger i närheten. Allt som allt inte ett perfekt läge för sightseeing. Vi åt inte frukosten och det fanns flera conbini i närheten.