Gå tillbaka till sökningen
Side Hotel - Image 1
Side Hotel - Rum
Side Hotel - Rum
Side Hotel - Badrum
Side Hotel - Entréinterör

Side Hotel


Bekvämligheter

  • Parkering

  • Flygplatstransfer

  • Tennisbanor

  • Tur- och utflyktsdisk

  • Valutaväxling

  • Tidningsstånd

Visa alla

Fastighetsbeskrivning

Njut av utsikten från deras takterrassen och dra nytta av deras gratis wi-fi och conciergetjänster.
Visa mer

Välj datum för att fortsätta

From

85 US$
/natt

Gästrecensioner

Faciliteter

8.2

Renlighet

9.2

Service

9.4

8

Camilla

IAN-logo

26 apr. 2026

·

Stannade 6 nätter

Det är inte ett hotell för äldre eller funktionshindrade, eftersom det inte finns någon hiss. Även om man får ett rum på nedre botten (vilket jag bad om och fick) så ligger frukostmatsalen tre långa spiraltrappor upp. Frukosten är inkluderad i priset, det är för övrigt en riktigt bra frukost för det priset, så det är synd att missa den för att man inte klarar trapporna. Även trappstegen upp till hotellets port är höga och läskiga om man har ett rörelsehinder, speciellt som det inte fanns något trappräcke eller något annat att hålla sig i. Jag var rädd för den trappan hela tiden. En annan sak som var lite dålig, var att de inte lyckades fixa TV:n i mitt rum på hela tiden. Jag kunde bara se typ 10 minuter i taget, sedan försvann signalen, och då måste jag be dem i receptionen att komma och "ladda kanalerna" igen, vilket tog en halvtimme varje gång. Det är lite tråkigt att de inte kunde fixa problemet ORDENTLIGT. Vidare önskar jag att det hade funnits läslampor som verkligen gick att läsa med, det fanns bara en svag dekorativ lampa som var riktad uppåt en bra bit ovanför varje sänghalva. Önskar även att de hade kunnat dela ut en mer detaljerad karta över hotellets omgivningar, det hade sparat mig mycket irrande, den de hade att dela ut var liten och nästan värdelös. Men i stort sett är jag nöjd med min vistelse: det var rent och snyggt, sängen var bred och bekväm, det var lugnt och tyst om nätterna, och läget var perfekt alldeles nära de stora historiska sevärdheterna.
Det är inte ett hotell för äldre eller funktionshindrade, eftersom det inte finns någon hiss. Även om man får ett rum på nedre botten (vilket jag bad om och fick) så ligger frukostmatsalen tre långa spiraltrappor upp. Frukosten är inkluderad i priset, det är för övrigt en riktigt bra frukost för det priset, så det är synd att missa den för att man inte klarar trapporna. Även trappstegen upp till hotellets port är höga och läskiga om man har ett rörelsehinder, speciellt som det inte fanns något trappräcke eller något annat att hålla sig i. Jag var rädd för den trappan hela tiden. En annan sak som var lite dålig, var att de inte lyckades fixa TV:n i mitt rum på hela tiden. Jag kunde bara se typ 10 minuter i taget, sedan försvann signalen, och då måste jag be dem i receptionen att komma och "ladda kanalerna" igen, vilket tog en halvtimme varje gång. Det är lite tråkigt att de inte kunde fixa problemet ORDENTLIGT. Vidare önskar jag att det hade funnits läslampor som verkligen gick att läsa med, det fanns bara en svag dekorativ lampa som var riktad uppåt en bra bit ovanför varje sänghalva. Önskar även att de hade kunnat dela ut en mer detaljerad karta över hotellets omgivningar, det hade sparat mig mycket irrande, den de hade att dela ut var liten och nästan värdelös. Men i stort sett är jag nöjd med min vistelse: det var rent och snyggt, sängen var bred och bekväm, det var lugnt och tyst om nätterna, och läget var perfekt alldeles nära de stora historiska sevärdheterna.

6

Penelope

IAN-logo

14 maj 2026

·

Stannade 2 nätter

The location, amazing staff & cost effective rate is why you would want to book here. My husband had recently had surgery and needed to be able to return to the room while the rest of us saw the sights and that was invaluable. The other thing that stood out was the staff, specifically the gentleman whose name starts with an E, maybe Ezme? He was so good that I would compare his service to that of a Fairmont or Marriott. Ie I was cleaning my sun glasses & he offered me a glasses cleaner packet and he gave us solid recommendations for dinner. For those reasons I would return. Nothings perfect so some areas that could use improvement are; The breakfast was average in comparison to others we have had in Turkey (but that is a factor in our decision making). I went next door to North Art Coffee to get my yummy Cappachino fix. More importantly the bathroom was dated and as is common there is no fan, which often results in black mold which I believe we had in our room. We needed a larger room to sleep two adults and a teen so perhaps the smaller rooms are without that problem but I think with an update to the bathrooms this place will be fantastic.
The location, amazing staff & cost effective rate is why you would want to book here. My husband had recently had surgery and needed to be able to return to the room while the rest of us saw the sights and that was invaluable. The other thing that stood out was the staff, specifically the gentleman whose name starts with an E, maybe Ezme? He was so good that I would compare his service to that of a Fairmont or Marriott. Ie I was cleaning my sun glasses & he offered me a glasses cleaner packet and he gave us solid recommendations for dinner. For those reasons I would return. Nothings perfect so some areas that could use improvement are; The breakfast was average in comparison to others we have had in Turkey (but that is a factor in our decision making). I went next door to North Art Coffee to get my yummy Cappachino fix. More importantly the bathroom was dated and as is common there is no fan, which often results in black mold which I believe we had in our room. We needed a larger room to sleep two adults and a teen so perhaps the smaller rooms are without that problem but I think with an update to the bathrooms this place will be fantastic.

8

Pelin

IAN-logo

25 apr. 2026

·

Stannade 2 nätter

Teşekkür ederiz tekrar gelmek istetecegim....
Teşekkür ederiz tekrar gelmek istetecegim....

8

Thomas

IAN-logo

19 apr. 2026

·

Stannade 3 nätter

Great location with friendly and helpful staff. Plus very nice buffet breakfast and a civilised checking out time if 11:00. Unfortunately our room was quite tired and in need of some work and redecoration. The shower though was very good.
Great location with friendly and helpful staff. Plus very nice buffet breakfast and a civilised checking out time if 11:00. Unfortunately our room was quite tired and in need of some work and redecoration. The shower though was very good.

10

IKUMI

IAN-logo

11 apr. 2026

·

Stannade 1 natt

快適でした!
快適でした!

Cankurtaran Mahallesi Utanga� Sokak No.20-22 Sultanahmet, Cankurtaran, Istanbul, Turkiet

Läge

Side Hotel placerar dig i hjärtat av Istanbul, med fem minuters promenadväg till Hagia Sofia och Blå moskén. Detta hotell ligger 2,5 km från Basilica Cistern och 2,5 km från Topkapi-palatset.

Hagia Sofia(0.1 miles)

Blå moskén(0.2 miles)

Sultanahmet-torget(0.2 miles)

Sultan Ahmet I:s grav(0.2 miles)

Basilica Cistern(0.2 miles)

Gülhanes park(0.4 miles)

Mer platsinformation

Boendets policy

Instruktioner för incheckning

Allt du behöver veta för en smidig incheckning.

Visa mer

Incheckning

Checka ut

Från 13:30 till 00:00

Innan 11:00


Bra att veta

Ytterligare regler och information om denna fastighet.

Visa mer

Tillval

Ytterligare betalda tjänster du kan efterfråga.

Visa mer

Undrar du något?

Omedelbara AI-svar är baserade på hotellinformation


Liknande boenden














































Produkt

  • Affiliate-program
  • Cookie-preferenser
  • Cookiepolicy
  • Integritetspolicy
  • Användarvillkor

Sociala medier


© 2026 Vio