Gå tillbaka till sökningen
Gora Kansuiro - Rum
Gora Kansuiro - Rum
Gora Kansuiro - Rum
Gora Kansuiro - Utsikt från rummet
Gora Kansuiro - Restaurang

Gora Kansuiro


Bekvämligheter

  • Parkering

  • Restaurang

  • Privat badrum

  • Valutaväxling

  • Medicinsk vård

  • Squashbanor

Visa alla

Fastighetsbeskrivning

Här har du tillgång till heta källor och kan njuta av trädgården.
Visa mer

Välj datum för att fortsätta

From

394 US$
/natt

Gästrecensioner

Faciliteter

8.1

Renlighet

8.5

Rum

8.1

Service

8.8

Läge

8.1

Måltider

8.3

10

Linn

IAN-logo

24 feb. 2026

·

Stannade 1 natt

Mycket vackert ryokan i Hakonebergen med stor skogsträdgård och utomhusbad från varm källa. Att ligga i utomhusbadet var definitivt höjdpunkten. Obs att källvattnet är väldigt varmt på gränsen till skållhett och kräver tillvänjning att bada i. Vi var där en mild vinterdag med ca tio plusgrader och hade troligen uppskattat det mer i minusgrader. Jag skulle inte rekommendera att bada här på sommaren. Vi bodde i rummet Kodachi i huvudbyggnaden, som var fint och hade underbar trädgårdsutsikt. Rummet hade egen toalett placerad ute på den ouppvärmda verandan. Själva rummet var väl uppvärmt av luftkonditioneringen. Varning för att futonmadrassen är genuint hård - vi försökte placera ett täcke under oss men då blev det för varmt. Det är lyhört och vi blev lite störda av grannarna ovanpå men sov ändå gott. Middag och frukost serveras inte på rummet men i en lugn och vacker matsal. Kaiseki-middagen var en av de godaste och definitivt den mest rikligt tilltagna vi ätit i Japan - vi blev proppmätta! Förutom flera sorters fisk fick vi en rejäl bit wagyu - den kunde gärna varit mindre. Fisken som sjöds i buljong vid bordet var särskilt god, liksom den nygjorda fluffiga omeletten till frukost.
Mycket vackert ryokan i Hakonebergen med stor skogsträdgård och utomhusbad från varm källa. Att ligga i utomhusbadet var definitivt höjdpunkten. Obs att källvattnet är väldigt varmt på gränsen till skållhett och kräver tillvänjning att bada i. Vi var där en mild vinterdag med ca tio plusgrader och hade troligen uppskattat det mer i minusgrader. Jag skulle inte rekommendera att bada här på sommaren. Vi bodde i rummet Kodachi i huvudbyggnaden, som var fint och hade underbar trädgårdsutsikt. Rummet hade egen toalett placerad ute på den ouppvärmda verandan. Själva rummet var väl uppvärmt av luftkonditioneringen. Varning för att futonmadrassen är genuint hård - vi försökte placera ett täcke under oss men då blev det för varmt. Det är lyhört och vi blev lite störda av grannarna ovanpå men sov ändå gott. Middag och frukost serveras inte på rummet men i en lugn och vacker matsal. Kaiseki-middagen var en av de godaste och definitivt den mest rikligt tilltagna vi ätit i Japan - vi blev proppmätta! Förutom flera sorters fisk fick vi en rejäl bit wagyu - den kunde gärna varit mindre. Fisken som sjöds i buljong vid bordet var särskilt god, liksom den nygjorda fluffiga omeletten till frukost.

10

Matilda

IAN-logo

19 jan. 2025

·

Stannade 1 natt

Häftig upplevelse, fin trädgård och omgivningar. Underbar utomhus-onsen. Spännande att testa Kaiseki- middag även om vissa rätter hade ovana smaker för oss. Mycket trevlig och hjälpsam personal.
Häftig upplevelse, fin trädgård och omgivningar. Underbar utomhus-onsen. Spännande att testa Kaiseki- middag även om vissa rätter hade ovana smaker för oss. Mycket trevlig och hjälpsam personal.

10

Arne

IAN-logo

13 apr. 2024

·

Stannade 2 nätter

Vi uppskattade den genuina miljön Mycket god mat Den fantastiska trädgården Underbar utomhusonsen Det natursköna läget Vänligt bemötande
Vi uppskattade den genuina miljön Mycket god mat Den fantastiska trädgården Underbar utomhusonsen Det natursköna läget Vänligt bemötande

6

Antoine

IAN-logo

23 apr. 2026

·

Stannade 2 nätter

Great location right in the middle of a wood forest. Staff was very nice. Confort of the rooms and meals were average for the price we paid, we were a bit disappointed by the overall experience
Great location right in the middle of a wood forest. Staff was very nice. Confort of the rooms and meals were average for the price we paid, we were a bit disappointed by the overall experience

4

Ahsan

IAN-logo

30 mars 2026

·

Stannade 2 nätter

The Good: Location - This is right next to the Gora train station and Cable Car. Excellent location. Walking distance from the open-air museum. Staff - The staff are helpful and want to help. The Bad: Dated - The property is SEVERELY dated. The bathrooms are old and moldy. Bathrooms - The shower area in our room was where the private onsen was which was VERY small and gross. This room has zero ventilation and 100% humidity because of the hot spring tub. So humid that the bathroom is ALWAYS wet, the ceilings are covered in droplets of water which drip on you. Cold drops of water on you while you shower or are in the onsen are very unpleasant. Also, there is visible mold on the ceilings and walls. The shower fixtures are old and crappy. Amenities - If I'm paying over $1000 per night, please give me more than one towel to be used for Onsen, shower, everything. Please also give me more than 1 tiny pillow to sleep on. Please give me more than 1 pitcher of drinking water for the day for 3 people. The Onsen - The open air Onsen is tiny, four people and it's full. Food - The Kiseki meal was good but drinks were not included. Again, I paid $1000 per night. Pricing - This place is SEVERELY overpriced for what it is. Verdict: I would not stay here again, especially for the price. Avoid this place.
The Good: Location - This is right next to the Gora train station and Cable Car. Excellent location. Walking distance from the open-air museum. Staff - The staff are helpful and want to help. The Bad: Dated - The property is SEVERELY dated. The bathrooms are old and moldy. Bathrooms - The shower area in our room was where the private onsen was which was VERY small and gross. This room has zero ventilation and 100% humidity because of the hot spring tub. So humid that the bathroom is ALWAYS wet, the ceilings are covered in droplets of water which drip on you. Cold drops of water on you while you shower or are in the onsen are very unpleasant. Also, there is visible mold on the ceilings and walls. The shower fixtures are old and crappy. Amenities - If I'm paying over $1000 per night, please give me more than one towel to be used for Onsen, shower, everything. Please also give me more than 1 tiny pillow to sleep on. Please give me more than 1 pitcher of drinking water for the day for 3 people. The Onsen - The open air Onsen is tiny, four people and it's full. Food - The Kiseki meal was good but drinks were not included. Again, I paid $1000 per night. Pricing - This place is SEVERELY overpriced for what it is. Verdict: I would not stay here again, especially for the price. Avoid this place.

Ashigarashimo District Gora 1300, Gora, Hakone, Ashigarashimo, Japan

Läge

Gora Kansuiro ligger i Hakone (i området Gora), 3 min promenad från Hakone Gora Park och 11 min från Hakone friluftsmuseum. Detta ryokan ligger 1,9 km från Hakone Kowakien Yunessun och 7,9 km från Ashisjön.

Hakone Gora Park(0.2 miles)

Hakone Museum of Art(0.4 miles)

Hakone friluftsmuseum(0.6 miles)

Hakone Meissen Antique Museum(0.7 miles)

Miyagino Hayakawa flodbanks körsbärsblommor(0.7 miles)

Hakone Kowakien Yunessun(0.9 miles)

Mer platsinformation

Boendets policy

Instruktioner för incheckning

Allt du behöver veta för en smidig incheckning.

Visa mer

Incheckning

Checka ut

Från 15:00 till 21:00

Innan 10:00


Bra att veta

Ytterligare regler och information om denna fastighet.

Visa mer

Tillval

Ytterligare betalda tjänster du kan efterfråga.

Visa mer

Undrar du något?

Omedelbara AI-svar är baserade på hotellinformation


Liknande boenden















































Produkt

  • Affiliate-program
  • Cookie-preferenser
  • Cookiepolicy
  • Integritetspolicy
  • Användarvillkor

Sociala medier


© 2026 Vio